هرآنچه لازم است از سئو بدانید

11 Esfand 1402 آموزشی

سئو SEO مخفف کلمه Search Engine Optimization به معنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است. می‌توان گفت سئو، راهکاری برای افزایش ترافیک وب سایت و کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجوی گوگل است که با رعایت دستورالعمل‌ها و تکنیک‌هایی که در بخش فنی سایت و تولید محتوا و همچنین عملیاتی که خارج از سایت بر روی آن انجام می‌شود به افزایش آمار بازدید سایت و درنتیجه فروش سایت کمک می‌کند.

عملیات سئو دقیقا به چه معناست؟

گاهی اوقات سئو به سادگی برای ایجاد اطمینان در مورد اینکه سایت شما ساختار مناسبی از نظر موتورهای جستجو دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما درواقع گوگل اهمیت بیشتری به وبسایت‌هایی می‌دهد که سایت خود را برای کاربر بهینه سازی کرده باشند. یعنی اگر کاربری در سایت شما احساس بهتری داشته باشد و زمان بیشتری را بگذراند یک امتیاز مثبت برای شما در نظر گرفته می‌شود. موتورهای جستجو به دنبال ارائه بهترین خدمات به کاربرانشان هستند. به عبارتی موتورهای جستجو به دنبال ارائه نتایجی در صفحات جستجو هستند که علاوه بر داشتن بهترین کیفیت، مرتبط‌ترین محتوا به چیزی باشد که شخص جستجو کننده به دنبال آن است.
به منظور انجام این کار، موتورهای جستجو وب سایت‌های مختلف را کاوش و بررسی کرده تا بهتر متوجه موضوع و کم و کیف محتوای آنها شوند. بطور کلی، عملیات سئو فرآیند بهینه سازی محتوای آنلاین شماست به طوری که موتور جستجو مایل به نمایش آن محتوا بعنوان بهترین نتیجه برای جستجوی کلمات کلیدی مشخصی باشد.

چرا وب سایت من به سئو نیاز دارد؟

بخش عظیم ترافیک اطلاعات در اینترنت توسط تبلیغات معتبر موتورهای جستجو صورت می‌‌‌گیرد. معتبرترین موتورهای جستجو عبارتند از گوگل، بینگ و یاهو اگرچه شبکه‌‌های اجتماعی گوناگون و مدل‌‌‌‌های دیگر ترافیک اطلاعات نیز می‌‌‌توانند برای سایت شما بازدیدکننده ایجاد کنند، اما موتورهای جستجو روش اصلی هدایت کاربران بیشتر در اینترنت است. چه سایت شما ارائه دهنده محتوا، سرویس، محصول و اطلاعات باشد و چه در مورد هر چیز دیگری باشد، این موضوع کاملا ثابت شده است.

1. از رقبا پیشی بگیرید.
2. در صدر نتایج گوگل دیده شوید.
3. مشتریان هدفمند را به سایت خود هدایت کنید.
4. فروش خود را چند برابر کنید.
5. هزینه‌‌‌ی سئو بسیار پایین تر از تبلیغات اینترنتی می‌‌‌‌‌باشد.
6. سئو در گوگل رایگان است اما تبلیغات در گوگل هزینه دارد.
7. ترافیک در سایت بالا می‌‌‌رود.
8. الکسا پایین می‌‌‌آید.
9. برند سازی انجام می‌‌‌گیرد.
10. اعضای سایت شما بسیار بالا می‌‌‌‌‌‌‌‌‌رود.